Sabtu, 7 Mei 2016

Mayat ketiga disahkan pengiring Noriah, Ahmad Sobri

Ahmad Sobri
Gambar terakhir Ahmad Sobri Harun (kiri) yang dihantar kepada keluarganya melalui pesanan aplikasi WhatsApp 
 
 
SHAH ALAM - Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Seri Muhammad Sabtu Osman mengesahkan mayat ketiga mangsa nahas helikopter di Sarawak yang ditemui jam 10.30 pagi tadi sebagai pengawal peribadi Allahyarham Datuk Noriah Kasnon, Ahmad Sobri Harun.

Menurutnya, jenazah Allahyarham akan dibawa pulang bersama-sama dengan jasad Ketua Setiausaha Kementerian Perusahaan, Perladangan dan Komoditi, mendiang Datuk Dr Sundaran Ann Amalai.

“Mangsa petang ini ialah Sobri Harun, pengawal peribadi timbalan menteri berusia 26 tahun berasal dari Terengganu. Beliau sebenarnya daripada cawangan pengiring dari Kuala Lumpur yang ditugaskan sebagai pengawal peribadi.

“Telah disahkan hospital dan kad kuasa polis berada bersama mayat yang ditemui. Polis akan uruskan jenazah itu untuk dibawa pulang ke Terengganu bersama pesawat TUDM bersama dengan mayat kedua, Dr Sundran yang ditemui sebelumnya,” katanya pada sidang media, sebentar tadi.

Mengulas lanjut, beliau berkata operasi mencari dan menyelamat (SAR) tetap diteruskan meskipun terpaksa berdepan dengan cabaran-cabaran termasuk buaya di Sungai Batang Lupar.

“Kita masih meneruskan pencarian untuk mangsa-mangsa yang lain. Kita juga sedang berusaha untuk mencari bangkai helikopter tersebut. Kita masih teruskan dan bergantung pada keadaan cuaca, arus sungai dan cabaran yang besar juga ialah buaya.

“Kawasan itu memang dikenali sebagai banyak buaya dan keadaan sungai yang dalam menyukarkan kita menjalankan operasi. Tapi kita tetap akan usahakan sebaik mungkin,” katanya.


Tiada ulasan: