Jumaat, 20 Mei 2016

Diberi kata dua: Exco Selangor enggan layan laporan sumber

Oleh Nur Atiqah Abd Samad
Post Pic
 
 
SHAH ALAM: Exco PAS Selangor, Zaidy Abdul Talib enggan melayan spekulasi bersabit laporan sebuah portal bahawa tiga ahli exconya diberi kata dua untuk meletak jawatan jika parti Islam itu masih mahu bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar, 18 Jun depan. 
 
Kata dua itu dilaporkan dibuat Menteri Besar Selangor, yang juga Timbalan presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali.
 
Tegas Zaidy sumber yang memetik PAS Selangor itu tidak diketahui sejauh mana kebenaranya.
 
Memetik portal mStar online, Azmin dilaporkan memberi kata dua kepada PAS sam ada untuk menarik diri daripada bertanding pada PRK Sungai Besar atau letakkan jawatan dalam kerajaan negeri. 
 
"Saya tak mahu komen, malaslah kebanyakannya sumber-sumber macam ni tak jelas daripada mana. Kita pula yang nak mengulas dakwaan-dakwaan (seperti ini)," katanya kepada Antarapos.
 
Selain Zaidy, kata dua itu turut ditujukan kepada Datuk Iskandar Samad yang juga Pesuruhjaya PAS Selangor dan Datuk Ahmad Yunus Hairi selepas mesyuarat exco semalam.
 
Portal itu juga melaporkan PAS tetap bertegas mahu bertanding di kerusi Parlimen itu biarpun diberi kata dua oleh Azmin.
 
Pendirian PAS itu kononnya dibuat selepas tiga ahli exco Selangor itu dan beberapa pemimpin parti berkenaan berlepas ke Terengganu semalam untuk mengadakan mesyuarat tergempar dengan presiden mereka, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di kediamannya di Rusila, Terengganu.
 
Antarapos turut menghubungi Exco PKR Selangor Dr Daroyah Alwi untuk mengesahkan perkara ini, namun beliau menafikan dakwaan tersebut.
 
"Tiada (Azmin tidak keluarkan arahan untuk Exco PAS lepaskan jawatan)," katanya ringkas.
 
ADUN Batu Caves, Amiruddin Shaari pula ketika dihubungi turut menjarakkan diri dan enggan mengulas berkenaan isu ini.
 
 

Tiada ulasan: