Khamis, 26 Mei 2016

'BN kena bimbang dengan Dr M, jangan terlalu yakin'



Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa berpendapat BN tidak seharusnya selesa dan terlalu yakin menjelang pilihan raya kecil Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

Ini kerana, katanya, BN perlu berasa bimbang ekoran bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dikatakan akan turut berkempen bagi pihak pembangkang pada pilihan raya kecil itu.

"Tak boleh kata tak bimbang. Jika kita kata tak bimbang (Mahathir berkempen untuk pembangkang) macam terlalu yakin (over confident).

"Apa benda yang berlaku kita kena ada kebimbangan. Kalau Tun berkempen untuk pembangkang, kita kena rasa bimbang.

"Kita kena kerja lebih. Kita kena jawab kalau dia ada buat tohmahan. Tak boleh kata 'tak apa'," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai menjawab soalan pemberita berhubung dakwaan yang mengatakan Mahathir akan turut berkempen bagi memastikan kekalahan BN pada pilihan raya kecil 18 Jun depan.

Selain itu, anggota parlimen Ketereh itu juga berkata, walaupun pada pilihan raya negeri Sarawak yang lalu memberi kemenangan besar buat BN namun parti itu tetap perlu bekerja keras.

"Kita tak boleh memandang rendah. Kita kena kerja kuat.

"Kita kena bagi penjelasan kalau benda yang didakwa tak betul. Kita kena lipat gandakan usaha. Jangan ambil mudah. Kalau kita rasa tak ada apa-apa, tandanya kita dalam bahaya," ujarnya lagi.

Tidak seperti Sarawak, bekas perdana menteri selama 22 tahun itu dikatakan akan turut berkempen menentang BN dalam dua pilihan raya kecil bulan depan.

Perkara itu dinyatakan bekas pemimpin akar umbi Umno Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.


Tiada ulasan: