Jumaat, 22 April 2016

Wanita Muslim buat kek hari lahir Ratu Elizebeth II

SINAR HARIAN


Ratu Elizabeth II
Nadiya menerima pengiktirafan bagi menyediakan kek buat Ratu Elizebeth II bersempena hari lahirnya yang ke-90. – Foto The Daily Mail
 
 
LONDON - Ratu Elizabeth II menyambut ulang tahunnya yang ke-90 dalam satu majlis yang meriah yang dijalankan di Istana Windsor, semalam.

Namun begitu, apa yang lebih menarik perhatian adalah kek hari lahir yang disediakan dalam majlis tersebut dibuat sendiri oleh wanita Muslim, Nadiya Hussain, 31.

Menurut laporan The Daily Mail, Nadiya mendedahkan mengenai penyediaan kek hari lahir untuk Ratu Elizabeth II tersebut pada 15 April lalu menerusi sebuah rancangan temu bual televisyen popular, Loose Women.

Menerusi temu bual berkenaan, Nadiya memaklumkan bahawa dia begitu teruja apabila menerima kiriman e-mel yang mengundangnya untuk membuat kek tersebut dan mempersembahkannya sendiri kepada Ratu Elizabeth II secara peribadi.

Sebelum ini, Nadiya merupakan pemenang Muslim pertama bagi pertandingan masakan Great British Bake Off musim keenam kejohanan kebangsaan tersebut pada tahun 2015 lalu.

Disebalik keyakinan yang ditunjukkan Nadiya bagi menghasilkan kek tersebut, dia turut mengakui merasa amat gementar bagi menyediakan sajian berkenaan buat Ratu Elizabeth II.

Selain itu, ketika pertemuan dengan Ratu Elizabeth II, Nadiya turut berkesempatan berjabat tangan dengan beliau sebelum mempersembahkan kek yang dihasilkan tersebut


Tiada ulasan: