Jumaat, 8 April 2016

Rafizi timbang saman Ketua Polis Negara, cabar bertanding di Pandan

HAZAYANI ZAKARIA


Tindakan Rafizi meletakkan tangan di belakang seperti diarah pegawai polis dianggap dongeng oleh KPN.Tindakan Rafizi meletakkan tangan di belakang seperti diarah pegawai polis dianggap dongeng oleh KPN.


Ahli parlimen Pandan Rafizi Ramli akan berbincang dengan peguam sama ada mahu mengambil tindakan saman terhadap ketua polis negara (KPN) Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Ia berhubung dakwaan Khalid bahawa Rafizi membuat cerita dongeng untuk mengelirukan orang ramai mengenai arahan meletakkan tangan di belakang ketika dibawa ke mahkamah dengan diiringi pegawai polis.

Tweet Rafizi mengulas kenyataan Ketua Polis Negara.Tweet Rafizi mengulas kenyataan Ketua Polis Negara.“Saya diarahkan oleh pegawai polis untuk letak tangan di belakang.

“Arahan untuk letak tangan di belakang adalah budi bicara pegawai dibuat di hadapan peguam saya.

“Kenyataan IGP memfitnah dan saya rujuk peguam. Kenyataan IGP menuduh saya berlakon itu akan saya bincang dengan peguam untuk saya saman.

“kalau IGP main politik mari bertanding di Pandan,” tulisnya di Twitter.

Sebelum ini peguam Saiful Izham Ramli berkata arahan supaya tahanan memegang pergelangan tangan sendiri dibuat bagi membataskan pergerakan.

Manakala tindakan polis memegang lengan mereka pula ketika berjalan adalah amalan biasa, tambahnya lagi.

Rafizi dibebaskan dengan ikat jamin hari ini selepas didakwa bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) kerana mendedahkan dokumen sulit kerajaan.

Tiada ulasan: