Ahad, 3 April 2016

Masih Tiada Maklumat Daripada Lelaki Bersenjata Filipina

MSTAR ONLINE
 
 
 
 
SIBU: Kumpulan bersenjata Filipina yang menculik empat anak kapal Sarawak dari kapal tunda mereka di perairan Ligitan, Sabah pada Jumaat lalu masih belum menghubungi ahli keluarga mangsa.

Bagi keluarga mangsa, ia satu penantian yang menyiksakan kerana mereka tidak tahu di mana tebusan dibawa dan apa yang sebenarnya berlaku.

Empat lelaki berasal dari Sibu, Sarawak itu ialah Wong Teck Kang, 31, Wong Hung Sing, 34, Wong Teck Chii, 29, dan Johny Lau Jung Hien, 21.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Wong Soon Koh berkata keluarga mangsa masih belum menerima panggilan daripada penculik.

"Saya berbincang dengan ibu bapa mereka dan kami tidak tahu di mana mereka berada tetapi saya yakin dalam beberapa hari akan datang, mereka (kumpulan bersenjata) akan menghubungi kami. Tidak tahu apa tuntutan mereka tetapi ia akan dibawa untuk perhatian kerajaan negeri. Saya akan melaporkan kepada Ketua Menteri apa yang saya tahu.

"Kami kesal dengan apa yang telah berlaku. Sesuatu yang tidak dijangka...tetapi ia sudah berlaku dan kita akan lihat bagaimana kita boleh bantu," katanya.

Tiada ulasan: