Rabu, 30 Mac 2016

'Tiada masa untuk Rosmah jika Najib jawab semua tuduhan'

Zikri Kamarulzaman


LIHAT VIDEO DI SINI

 
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak akan mempunyai masa untuk isterinya Datin Seri Rosmah Mansor jika beliau terpaksa menjawap semua tuduhan terhadapnya, kata Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Tajuddin Abdul Rahman.

"Najib tak akan ada kerja lain yang perlu dilakukan, tak ada masa untuk tidur juga dan tak ada masa dengan Datin Seri (Rosmah) juga," katanya secara berseloroh kepada pemberita di lobi Parlimen.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai surat yang didedahkan oleh media Australia semalam mendakwa Najib kononnya menerima derma AS$375 juta daripada seorang putera Arab pada tahun 2011.

Sumbangan itu dikatakan adalah sebahagian daripada beberapa urusniaga yang Najib didakwa terima daripada putera Arab yang terdiri daripada bayaran AS$100 juta pada 1 Februari 2011 kepada AS$800 juta pada 1 Mac, 2013, petik laporan penyiar Australia itu.

Tajuddin bagaimanapun berkata dakwaan itu perlu disahkan kerana ia mungkin berasal dari seseorang yang tidak berpuas hati dengan perdana menteri.

Najib telah menafikan sebarang salah laku dalam skandal derma u melibatkan RM2.6 bilion pada tahun 2013.

Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali juga telah membersihkan perdana daripada sebarang salah laku jenayah dalam menerima sumbangan berkenaan.

Tiada ulasan: