Rabu, 30 Mac 2016

Pelajar melecur akibat dibuli senior guna seterika

Buli
Gambar hiasan
 
 
JEMPOL - Seorang pelajar tingkatan satu di sebuah sekolah berasrama di sini melecur dibahagian perut selepas ditekap seterika oleh pelajar senior di sekolah sama Ahad lalu.

Ketua Polis Daerah Jempol, Superitenden Noorzainy Mohd Noor berkata, insiden pada Ahad lalu sekitar jam 11 malam ketika mangsa bersama 4 lagi rakannya termasuk senior berkenaan berada di sebuah bilik di asrama itu.

"Mereka berada di bilik tersebut untuk memotong rambut namun berlaku pertengkaran mulut antara mangsa dengan pelajar senior berusia 15 tahun itu.

"Pelajar senior itu dipercayai bertindak menolak mangsa sehingga terkena seterika dalam bilik berkenaan, lalu terkena siku mangsa.

"Mangsa memberitahu bahawa seterika itu panas, walau bagaimana pun pelajar senior itu mendakwa mangsa menipu dan bertindak meletakkan seterika itu di bahagian perut mangsa sehingga melecur,"katanya selepas mengesahkan laporan berkenaan, hari ini.

Noorzainy berkata, walau bagaimanapun mangsa telah dibawa mendapatkan rawatan susulan di klinik oleh pihak sekolah namun dibawa semula ke klinik berdekatan pada keesokan harinya dan mendapat surat cuti sakit selama tiga hari.

"Ibu mangsa yang mengetahui kejadian itu mengambil keputusan untuk berbincang mengenainya dengan pihak sekolah yang mana pihak sekolah mencadangkan agar pelajar senior itu dimeritnya dipotong.

"Namun keputusan itu tidak dipersetujui keluarga mangsa lalu membuat laporan polis pada jam 5.43 kelmarin yang mana polis membuka siasatan di bawah Seksyen 324 KK kerana mendatangkan kecederaan menggunakan objek.

"Polis masih menjalankan siasatan lanjut berhubung kes ini dan beberapa tindakan telah diambil bagi melengkapkan siasatan," katanya.

Tiada ulasan: