Ahad, 20 Mac 2016

Media perlu masuk kediaman peribadi Menteri Besar dan Ketua Menteri BN, kata Ahli Parlimen DAP

rumah LGE

Roketkini.com


KUALA LUMPUR: Semua Menteri Besar dan Ketua Menteri dari Barisan Nasional diseru supaya memberi peluang kepada media massa, termasuk portal berita dan media alternatif, untuk melawat kediaman peribadi masing-masing bagi membuktikan ketelusan mereka.

Saranan ini dibuat ekoran tindakan telus dan berani Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang mengorbankan ruang peribadinya dan keluarga dengan membenarkan pihak media membuat liputan di rumahnya akibat fitnah Ahli Parlimen BN Tasek Gelugor, Datuk Shabudin Yahaya kononnya pembelian rumah tersebut mempunyai unsur rasuah.

Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng, berkata beliau bangga dengan sikap berani Guan Eng merelakan pihak berkuasa SPRM melakukan siasatan, selain mengundang pihak media untuk melihat sendiri kediaman peribadinya tanpa perlu menyembunyikan apa-apa.

“Mungkin pihak media patut sekurang-kurangnya meminta Ahli Parlimen Tasek Gelugor merangkap pengerusi Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA) yang memang kerjanya membina rumah di negeri tersebut, untuk melawat kediaman peribadinya demi prinsip kewartawanan yang adil.

“Kita nak lihat sekurang-kurangnya Shabudin akan berani untuk berdepan dengan lensa media, kalau pun tidak berani berhadapan dengan Lim Guan Eng pagi ini dan mengulangi dakwaan dan fitnahnya terhadap Guan Eng di luar Dewan Rakyat,” ujar Lip Eng. –Roketkini.com


Tiada ulasan: