Rabu, 16 Mac 2016

Mahathir jumpa rakyat sehari selepas kongres 27 Mac

MALAYSIA DATELINE


Tun Mahathir MohamadTun Mahathir MohamadTun Mahathir Mohamad mengesahkan akan hadir ke Himpunan Muafakat Selamatkan Malaysia di Padang Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) Pandan Indah pada 28 Mac Ini.

Himpunan Muafakat Selamatkan Malaysia yang diadakan sehari selepas majlis tertutup pada 27 Mac yang diselaraskan oleh Datuk Zaid Ibrahim akan memberi ruang kepada seberapa ramai rakyat Malaysia menyertainya memandangkan jemputan ke majlis pada 27 Mac 2016 adalah terhad.

Penyelaras Sekretariat Muafakat Selamatkan Malaysia, Rafizi Ramli berkata, pengesahan kehadiran Tun Mahathir telah diberikan oleh Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan yang menyelaraskan program bagi pihak bekas perdana menteri itu.

"Untuk menyesuaikan jadual Muafakat Selamatkan Malaysia dengan semua pimpinan Pakatan Harapan, Tun Mahathir, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan tokoh-tokoh lain, tarikh yang dimuktamadkan adalah pada hari Isnin, 28 Mac 2016 bermula jam 8 malam.

"Himpunan ini adalah berbentuk rapat umum yang menyediakan pentas kepada pemidato, deklamasi sajak, persembahan dan pelbagai program lain. Ia terbuka kepada semua rakyat Malaysia dan saya menyeru seberapa ramai rakyat yang prihatin dengan masa depan negara untuk turun menyemarakkan gelombang reformasi," ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.

Tiada ulasan: