Isnin, 7 Mac 2016

Kerjasama dengan Tun M, Azmin nafi ada agenda peribadi

ANTARAPOS.COM


Post Pic
 
 
SHAH ALAM: Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menafikan kerjasamanya dengan Tun Dr Mahathir Mohamad ketika ini adalah bersifat peribadi, walaupun mengakui mereka pernah mempunyai hubungan rapat untuk beberapa tahun sebelum ini. 
 
Mohamed Azmin berkata, kerjasama yang terjalin dengan Dr Mahathir pada Jumaat lalu menerusi Deklarasi Rakyat, adalah berasaskan prinsip sama iaitu menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak daripada jawatan Perdana Menteri. 
 
Menegaskan beliau tidak melupakan apa yang berlaku pada 1998, Menteri Besar Selangor itu mengakui semua pihak yang terbabit dengan pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri perlu 'meninggalkan' episod itu. 
 
"Saya bukan orang UMNO. Saya cuma bekerja dengan pemimpin kanan UMNO selama 13 tahun. 
 
"Sudah tentu saya mempunyai hubungan peribadi dan rapat dengan Dr Mahathir. Namun, ini bukan mengenai saya atau Dr Mahathir tetapi ini adalah untuk menyelamatkan negara ini," katanya selepas melepaskan peserta larian Maraton Wanita Malaysia (MWM) di sini, pagi tadi. 
 
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kritikan terhadap Dr Mahathir yang bersekongkol dengan pemimpin pembangkang untuk menjatuhkan Najib.
 
 

Tiada ulasan: