Khamis, 17 Mac 2016

ELEHHH...SEBELUM ADA KES MAHKAMAH PUN TAK PERNAH JAWAB JUGAK!!

shahbudindotcom


 
 
Sekonyong-konyongnya berkatalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Azalina Othman Said bahawa kononnya isu derma RM2,600 juta yang melibatkan Najib Razak tidak boleh lagi dibahaskan di Parlimen disebabkan tindakan Majlis Peguam memfailkan semakan kehakiman terhadap keputusan Peguam Negara yang membersihkan Perdana Menteri daripada sebarang pendakwaan di mahkamah.

Katanya, mengikut peraturan 23(1), sebarang isu yang sedang berjalan di mahkamah tidak boleh dibahaskan di Parlimen.

Kerajaan, kata Azalina yang merupakan menteri bertanggungjawab terhadap Parlimen, sentiasa komited untuk memberikan jawapan mengenai sebarang isu yang melibatkan akauntabiliti, termasuk isu derma RM2,600 juta dan dana yang melibatkan SRC International.

Tetapi kerajaan tidak boleh lagi menjawab sebarang soalan berkaitan isu tersebut kerana tertakluk dengan Peraturan Mesyuarat 23(1) yang melarangnya berbuat demikian, tambahnya lagi.

Elehh...sebelum ada kes mahkamah ini pun, baik di dalam mahu pun di luar Parlimen, tidak juga isu tersebut berani dijawab dengan jujur dan berterus-terang.

Dalam Parlimen sebelum ini, isu berkaitan wang tersebut sentiasa dielakkan untuk diangkat dan dijawab oleh Najib, bahkan ketika ia dibenarkan pula, Zahid Hamidi yang dimintanya mengganti, itu pun dengan memberi penjelasan yang terlalu singkat tanpa diberi ruang sebarang soalan tambahan.

Jadi, di mana kononnya kerajaan sentiasa komited untuk memberikan jawapan yang melibatkan akauntabiliti?

Poorahhh...pemakan dedak bolehlah kena "jual" dengan "auta"  Kak Aza ini!! 


Tiada ulasan: