Jumaat, 26 Februari 2016

Vida labur RM3.8 juta dapatkan siaran langsung setiap perlawanan

ANTARAPOS.COM


Post Pic
PETALING JAYA: Bermula malam ini (Jumaat), penyokong Kelantan yang berada di luar negeri pantai timur itu berpeluang menyaksikan perlawanan skuad ijang menentang Sarawak pada aksi Liga Super secara langsung di stesen televisyen, TV9.
Berita gembira itu adalah hasil inisiatif penaja utamanya, Datuk Seri Dr Hasmiza Othman selepas mencapai rundingan dengan Media Prima Berhad (MPB) untuk mendapatkan hak penyiaran membabitkan pasukan berkenaan dengan peruntukan sebanyak RM3.8 juta pada malam Khamis.
Bukan sahaja perlawanan Liga Super, penyokong turut berpeluang menonton secara langsung aksi Piala FA pasukan itu yang akan disiarkan di dua stesen televisyen milik MPB iaitu TV3 dan TV9.
Menurut jutawan kosmetik itu, pelaburan besar itu dikeluarkan kerana prihatin dengan keluhan penyokong Kelantan yang tidak berpeluang menyaksikan perlawanan di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Baru.
"Saya terima maklum balas daripada penyokong yang kecewa kerana tidak dapat menonton sendiri perlawanan tersebut. Jadi anggaplah ini hadiah saya kepada penyokong dalam usaha mengangkat mutu bola sepak di Kelantan.
"Demi cita-cita yang tinggi terhadap pasukan ini, saya cuba penuhi permintaan penyokong. Saya harap mereka akan terus memberikan sokongan kepada Kelantan," katanya.
Hasmiza atau lebih dikenali sebagai Datuk Vida berkata rundingan dengan MPB mengenai hak penyiaran tersebut dimuktamadkan pada malam Khamis dan kontrak akan ditandatangani sekembalinya dari China pada Sabtu.
Vida menyarung jersi PQPTRW.
"Persetujuan sudah dicapai kerana saya sendiri sukakan sesuatu perkara itu diselesaikan dalam tempoh 24 jam. Insya-Allah penyokong dalam menyaksikan perlawanan menentang Sarawak di TV9 malam ini," katanya.
Beliau berkata pelaburan besar itu bukan sekadar gimik tetapi sebahagian daripada usahanya untuk melakukan transformasi besar-besaran terhadap PQPTRW musim ini selain meningkatkan nilai komersial pasukan tersebut.

Tiada ulasan: