Isnin, 15 Februari 2016

Polis masih buru suspek bunuh pengusaha nasi kandar

Pengusaha restoran nasi kandar maut ditembak


GEORGETOWN - Usaha memburu dua suspek yang terlibat dengan pembunuhan kes seorang pengusaha restoran nasi kandar, Syed Amen Jainul Abidin, 46 pada 11 Februari lalu masih lagi diteruskan.

Ketua Polis Daerah Timut Laut, Asisten Komisioner Mior Faridalathrash Wahid berkata, setakat ini pihaknya telah merekodkan enam keterangan termasuk daripada ahli keluarga mangsa.

Menurutnya, lima lagi keterangan diambil daripada rakan, pemilik kereta Mercedez-Benz E Class 240 dan dua anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela).

Mior Farid berkata,siasatan lanjut sedang dijalankan bagi mengenal pasti identiti suspek terlibat termasuk penelitian rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang berada di lokasi berhampiran tempat kejadian.

"Setakat ini belum ada sebarang petunjuk baharu mengenai kejadian pembunuhan seorang pengusaha nasi kandar terbabit dan saya yakin tangkapan akan dilakukan dalam tempoh terdekat sekiranya semua bukti dan keterangan saksi diperoleh.

"Beri kami (polis) masa untuk menjalankan siasatan berhubung kes ini dan sekiranya ada perkembangan positif dan tangkapan dibuat polis akan membuat sidang akhbar mengenainya,"katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: Pengusaha restoran nasi kandar maut ditembak]

Sebelum ini, Sinar Harian melaporkan seorang pengusaha restoran nasi kandar maut selepas ditembak dari jarak dekat dalam satu kejadian di Jalan Dato Keramat di sini pada 11 Ferbruari lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 pagi itu,mangsa yang dikenali Syed Amin Jainul Abidin,46 mati ditempat kejadian selepas terkena lima das tembakan di bahagian kepala,badan dan tangan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah,Datuk Zakaria Ahmad berkata, mangsa yang memandu kereta jenis Mercedes dikatakan berhenti dihadapan sebuah kedai selepas menyedari dia diekori dua lelaki yang menunggang sebuah motosikal.

Menurutnya, salah seorang suspek dikatakan turun dari motosikal tersebut dan melepaskan enam das tembakan kearah mangsa.

"Mangsa ditembak dari jarak dekat dan lima das tembakan terkena pada mangsa manakala satu lagi tersasar,"katanya.


Tiada ulasan: