Isnin, 11 Januari 2016

TENUNG SEMACAM TU BEB!!

shahbudindotcom


 
 
 
Memetik laporan Berita Harian  Online pada Ahad bersamaan 10 Januari 2015,  Ketua Menteri Melaka Idris Haron berkata, sektor pelancongan di negeri itu mampu mendapat manfaat besar, terutama dalam limpahan publisiti menerusi kunjungan ratu cantik dari seluruh dunia.

Katanya, pendekatan bijak mempromosi pelancongan negeri itu menerusi pertandingan ratu cantik berupaya meletakkan Melaka sebagai destinasi pelancongan berjenama besar.

"Usah melihat pertandingan ini semata-mata sebagai menjolok mata, sebaliknya perlu melihat dalam konteks semangat sebenar untuk memajukan negeri Melaka.
 
 
 
 
"Langkah bijak mempromosi Melaka membawa limpahan rezeki terutama dalam sektor pelancongan di mana ratu cantik ini akan membantu mempromosi Melaka di negara mereka," katanya lagi.

Hmmmm...sama ada untuk promosi pelancongan, kepentingan limpahan rezeki atau apa saja hujahnya,  tapi yang tenung semacam memandang tubuh badan ratu-ratu cantik itu apa pula halnya?

Tak ingat anak isteri di rumah ke?

Sehingga ini hanya Wanita Amanah Melaka yang tampil menyatakan rasa kesal dengan penganjuran pertandingan Miss Tourism 2015/2016 di Melaka itu yang disifatkan bertentangan dengan adab Islam dan budaya ketimuran.
 
 


Barangkali yang ini semua pihak setuju jika Pas  juga segera tampil dengan nasihatnya kepada Idris Haron dan kerajaan negeri Melaka, sesuai dengan keinginan parti itu untuk menjadi penasihat kepada kerajaan yang pernah ditawarkannya sebelum ini.


Tiada ulasan: