Isnin, 25 Januari 2016

Kemalangan di Jordan: Kelantan biayai kos bawa balik jenazah

ANTARAPOS.COM


Post Pic

 
KOTA BHARU: Kerajaan negeri sedia menanggung kos membawa pulang dua jenazah dan seorang pelajar Kelantan yang parah dalam kemalangan jalan raya di Wilayah Mafraq, Amman, Jordan. 
 
Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob, berkata bantuan itu dibuat melalui Tabung Khairat Kematian di bawah Yayasan Kelantan Darul Naim (YAKIN). 
 
Beliau berkata, pihaknya juga akan menghantar seorang wakil daripada Yayasan Islam Kelantan (YIK) ke Jordan hari ini bagi mengikuti perkembangan terkini dan membantu keluarga pelajar berkenaan. 
 
"Saya mewakili kerajaan negeri mengucapkan takziah kepada keluarga pelajar yang terbabit dalam kemalangan itu dan pihak kami sedia menanggung kos bagi urusan membawa balik jenazah serta pelajar yang parah," katanya. 
 
Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menyampaikan amanat sebagai Pengerusi Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan (PKINK) di Kelantan Trade Centre (KTC), di sini, sebentar tadi. 
 
Tiga pelajar wanita maut, manakala dua lagi cedera dalam kemalangan di wilayah Mafraq, 80 kilometer di timur laut Amman, Jordan. 
 
Dua daripada tiga pelajar yang maut dan seorang yang parah adalah dari Kelantan.
 
 

Tiada ulasan: