Sabtu, 9 Januari 2016

2 maut, 8 parah bas terbabas ke dalam parit

MALAYSIAKINI


 


Dua maut, manakala lapan cedera parah apabila bas yang disewa oleh sekumpulan 47 orang warga Indonesia terbabas dan masuk ke dalam parit di kilometer 43, jalan persekutuan Klang ke Teluk Intan di Kuala Selangor dekat Shah Alam kira-kira jam 5 pagi tadi.

Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba Dan Penyelamat Selangor, Mohd Sani Harul berkata rombongan warga Indonesia itu dilaporkan dalam perjalanan dari Pasar Seni, Kuala Lumpur ke jeti Bagan Datoh, Teluk Intan, Perak untuk pulang ke Indonesia.

Bomba mengambil masa kira-kira 10 minit untuk mengeluarkan mayat seorang lelaki dan seorang wanita yang tersepit di bawah bas berkenaan, katanya kepada Bernama hari ini.

Beliau berkata 22 penumpang lagi cedera ringan, sementara 16 lagi termasuk pemandu bas tidak mengalami kecederaan.

Kesemua yang cedera telah dihantar ke Hospital Sungai Buloh dan Hospital Tanjung Karang untuk rawatan, katanya.

Mohd Sani berkata pihaknya menerima panggilan mengenai kemalangan berkenaan pada kira-kira jam 5.05 pagi dan tiba di tempat kejadian 10 minit kemudian.

"Seramai 19 anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Selangor dan Tanjung Karang terlibat dalam operasi berkenaan yang tamat pada kira-kira pukul 7.10 pagi tadi," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Superintenden Ruslan Abdullah berkata, sampel darah pemandu bas berkenaan telah diambil untuk diuji dan kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.- Bernama


Tiada ulasan: