Isnin, 14 Disember 2015

Tiada pertemuan rintis perpaduan Pas-UMNO Khamis ini

 
DHPP berkata tiada pertemuan khas antara Hadi dan Najib bincang penggabungan.


najib hadi


KUALA LUMPUR: Tiada pertemuan antara Presiden PAS dan Presiden UMNO membincangkan perpaduan politik kedua-dua parti itu, nafi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP).

Ketuanya, N Balasubramaniam berkata pertemuan antara Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Datuk Seri Najib Tun Razak sekiranya ada, hanyalah pertemuan peribadi dan bukan untuk membincangkan penggabungan.

“Hadi dan Najib hanya dijemput dalam satu program yang sama dan Najib merasmikan program itu,” kata Ketua DHPP, N Balasubramanian dalam satu sidang media di Madras Cafe, Jalan Ipoh.

Balasubramaniam berkata demikian bagi menjelaskan dakwaan ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr Puad Zarkashi dalam Bernama TV yang berkata kedua-dua pemimpin parti utama Melayu itu dijadualkan bertemu di majlis anjuran Rabiah Antarabangsa Alumni Al-Azhar Malaysia di Hotel Grand Season pada 17 Disember ini.

Sebelum ini, Hadi dalam satu kenyataan berkata Pas hanya akan membincangkan soal kerjasama sekiranya UMNO bertaubat dan kembali kepada Islam dari sudut politik, ekonomi dan sosial.

“Bagi kita, PAS tidak akan bergabung dengan UMNO dan ia juga telah dipersetujui oleh Hadi.

“PAS dan UMNO tidak boleh bergabung kerana ideologi antara kedua-dua parti adalah berbeza,” jelas Balasubramaniam.

Malah, DHPP berpendapat penggabungan dengan UMNO hanya akan merugikan Pas.

“Rakyat sudah tidak mempercayai BN/UMNO lagi kerana mereka sudah pandai memilih parti yang boleh jaga rakyat,” katanya.

Tiada ulasan: