Khamis, 3 Disember 2015

PasMa gesa Azmin sisihkan PAS daripada kerajaan negeri Selangor

ANTARAPOS.COM


Post Pic


GEORGE TOWN: Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) menggesa kerajaan negeri Selangor supaya mengikut jejak Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, yang tegas menyisihkan PAS dalam pentadbiran kerajaan negeri selepas parti itu enggan menganggotai Pakatan Harapan.

Presiden PasMa Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi berkata Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali sepatutnya tegas dengan pendirian dan resolusi yang telah dipersetujui antara parti komponen Pakatan Harapan.

"Beliau (Mohamed Azmin) perlu buat keputusan sama seperti di Pulau Pinang iaitu tidak perlu kekalkan PAS dalam kerajaan negeri yang diterajuinya itu.

"Mungkin Mohamed Azmin masih kekalkan PAS dalam pentadbirannya kerana beliau mahu memujuk parti Islam itu menganggotai Pakatan Harapan, tetapi saya percaya mereka (PAS) tidak akan bersetuju," katanya pada sidang media di sini hari ini.

Dalam pada itu, beliau berkata PasMa juga bersedia untuk mengemukakan nama anggotanya untuk memegang jawatan dalam kerajaan negeri pimpinan Pakatan Harapan termasuk pelantikan sebagai anggota Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Negeri (JKKKN).

Katanya, sebelum ini di Pulau Pinang seramai 1,083 anggota JKKKN daripada PAS telah meletak jawatan dan PasMa bersedia dilantik sekiranya kerajaan negeri menghendaki mereka. – BERNAMA

Tiada ulasan: