Jumaat, 11 Disember 2015

'Jangan beri peluru pada pembangkang'

MALAYSIAKINI


 


Seorang perwakilan Umno hari ini meminta seluruh ahli parti itu agar tidak memberikan 'peluru kepada pembangkang untuk menembak Umno, yang akhirnya akan memusnahkan parti.

Wakil Umno Pahang, Datuk Shahaniza Shamsuddin berkata sebaliknya, ahli parti perlu bersama-sama Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak dan barisan kepimpinan untuk menyelesaikan masalah dalaman parti dan mengukuhkan Umno.

"Marilah kita perbetulkan keadaan ini. Jangan tunggu keadaan sudah terlambat. Kita yakinkan rakyat bahawa UMNO masih menjadi harapan mereka," katanya ketika membahaskan usul ucapan dasar Presiden pada hari kedua

perhimpunan agung Umno 2015 di Pusat Dagangan Dunia Putra hari ini.

Shahaniza, yang juga timbalan ketua Umno bahagian Maran, berkata yang paling penting sekarang adalah bagaimana mencari titik persamaan untuk menjernihkan kekeruhan yang menyelubungi parti.

Sementara itu, wakil Pergerakan Wanita Umno, Noraslina Zainal Abidin dalam perbahasannya turut merayu agar 'keluarga besar Umno' itu segera mencari titik persefahaman dan permuafakatan.

Menzahirkan rasa hormat kepada pemimpin utama parti, ketua Wanita Umno Bahagian Sembrong, Johor itu dengan penuh kiasan berpantun memohon pucuk pimpinan parti kembali bersatu.- Bernama


Tiada ulasan: