Jumaat, 11 Disember 2015

Dakwa Najib keliru dengan gentleman


Ada pihak sedang tepuk bahtera Umno
Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak menyampaikan ucapan dasar merasmikan Perhimpunan Agung Umno 2015 di Dewan Merdeka. - Foto Bernama
 
 
‎KUALA LUMPUR - Gerakan Gabungan Ketua Cawangan Malaysia hari ini menyatakan kekesalan berikutan tindakan Jawatan Kuasa Disiplin Umno yang mengantung keahlian mereka tanpa sebab yang munasabah.

Jurucakap gerakan itu, Datuk Mohd Zain ‎Mustafa berkata, tindakan itu seolah-olah ingin menutup mulut mereka agar tidak lagi 'menganggu pemimpin atasan Umno' terutamanya Presiden, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak.

"Dalam ucapan presiden semalam ada mengungkapkan ‎bahawa beliau adalah gentleman. Nampaknya beliau keliru dengan maksud sebenar gentleman.

"Dimanakah gentleman presiden sehinggakan orang yang mengkritiknya perlu dihukum seperti kami?
Seorang pemimpin berjiwa besar akan menerima segala teguran yang ditujukan kepada beliau," katanya di Lobi Menara Dato Onn di PWTC hari ini.

Mengulas lanjut, Mohd Zain berkata, bagaimanapun mereka tidak gentar dengan tindakan pengantungan itu kerana yakin mereka dipihak yang benar.

"Kami reda atas sebab kami bercakap berani kerana benar.

"Sebagai ahli kami takut kepada hukuman ALLAH daripada hukuman Lembaga Disiplin Umno. Apa gunanya menjadi ahli sekiranya membiarkan sahaja perkara-perkara yang tidak betul dilakukan oleh presiden dalam parti," katanya.

Mengulas lanjut, Mohd Zain berkata pengantungan mereka didalam Umno diputuskan pada 2 Disember lalu oleh Jawatankuasa Disiplin Umno yang mana menyaksikn mereka digantung selama dua penggal (enam tahun).

Katanya seramai lapan daripada ahli gerakan itu dikenakan hukuman termasuk dirinya sendiri.

Tiada ulasan: