Isnin, 14 Disember 2015

Chegubard akan dedah projek RM16 juta tanpa tender

 
Dia sedang mengumpul bukti dan pengesahan dokumen untuk didedahkan pada Rabu ini.


chegubard-tender


PETALING JAYA: Ahli PKR seumur hidup, Badrul Hisham Shaharin atau Chegubard mendakwa memiliki dokumen projek bernilai lebih RM16 juta tanpa tender di Selangor.

Bekas Ketua PKR Cabang Rembau itu juga mendakwa memiliki dokumen bagi projek menaik taraf Pintu Gerbang Kota Darul Ehsan yang dianggarkan bernilai RM10 juta hanya untuk kerja-kerja mengecat.

Katanya, dia sedang mengemas kini peringkat akhir semua dokumen itu dan akan mendedahkan semua bukti pada Rabu ini.

“InsyaAllah Isnin akan finalise dokumen “projek” nilai lebih RM16j tanpa tender.. isu pintu gerbang dekat RM10j hanya untuk cat (face lift)..

“Kalau semua dokumen diperolehi dan dapt disahkan Rabu ini akan dedah bukti semua,” tulisnya di Facebook.

Chegubard berkata, majoriti rakyat menyampah dengan Barisan Nasional (BN) dan UMNO tetapi terdapat dua kategori pemimpin yang cuba mengagalkan misi pembangkang untuk menang pilihan raya akan datang.

“Pemimpin perangai lebih teruk daripada UMNO/ BN dan pemimpin yang menjadi ejen UMNO/BN,” katanya.

Dalam status yang sama juga, Chegubard mengulangi dakwaan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyokong Istana Selangor menarik balik gelaran Datuk Seri yang diberikan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Gelaran itu ditarik balik oleh Dewan Diraja Selangor pada Disember 2014.

Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR menerima Darjah Kebesaran Seri Paduka Mahkota Selangor Kelas Pertama sempena Hari Ulangtahun Keputeraan Sultan Selangor ke-70 pada Jumaat lalu.

Tiada ulasan: