Isnin, 23 November 2015

Banjir Pahang: 97 Mangsa Di Raub Ke Pusat Pemindahan Banjir

MSTAR ONINE
 
 
Gambar fail banjir.
 
 
KUANTAN: Banjir mula melanda Pahang apabila 97 mangsa daripada 28 keluarga dari empat kampung di daerah Raub mula dipindahkan ke pusat pemindahan banjir selepas kediaman mereka dinaiki air sejak pagi Isnin.

Pengarah Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Negeri Pahang Zainal Yusoff berkata seorang wanita warga emas berusia 70-an menjadi mangsa pertama dipindahkan ke pusat pemindahan banjir di Balai Raya Kampung Tok Machang pada pukul 7 pagi tadi.

"Dua pusat lagi yang dibuka ialah Dewan Gali Tengah yang dibuka pada 9.50 pagi dengan menempatkan 75 mangsa daripada 20 keluarga manakala 21 orang daripada tujuh keluarga lagi ditempatkan di Masjid Kuala Temau.

"Kesemua mangsa terbabit dipindahkan selepas kediaman mereka di Kampung Padang Manggis, Masjid Gali, Gali Hilir dan Kuala Temau dinaiki air," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, Isnin.

Katanya sebuah lagi pusat pemindahan banjir di Dewan Serbaguna Kampung Ajai juga baru dibuka petang ini, namun jumlah mangsa terlibat yang ditempatkan di pusat pemindahan berkenaan masih belum diketahui.

Tiada ulasan: