Isnin, 19 Oktober 2015

Topup Digi, Celcom, Maxis, U Mobile Pasca GST Kekal Bayar RM10 Dapat Nilai RM10 Juga

BERITA SEMASA
 
 
Topup Digi, Celcom, Maxis, U Mobile Pasca GST Kekal Bayar RM10 Dapat Nilai RM10 Juga

topup


Satu berita yang sedikit melegakan pada masa ini, apabila mendengar satu demi satu berita kenaikan apabila status isu topup prabayar termasuklah daripada Celcom, Digi, Maxis, U Mobile yang naik sebelum ini ditarik balik apabila kerajaan Malaysia melalui Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) telah mengeluarkan kenyatan yang jelas kepada syarikat gergasi telekomunikasi di malaysia yang mana :

 

Berita Terkini Topup Digi, Celcom, Maxis, U Mobile? Intipati Arahan Kerajaan dan Kastam

  1. pengguna topup Digi, Celcom, U Mobile, Maxis contohnya tidak dikenakan bayaran tambahan setiap kali membeli kad prabayar tersebut
  2. Ini bermakna nilai dan harga topup akan dijual sama seperti sebelum pelancaran GST 6 eratus di Malaysia
  3. Jikalau syarikat telco seperti Celcom, Digi, U Mobile dan Maxis engkar dan berdegil, mereka akan dikenakan tindakan yang tegas
  4. Oleh itu bermula 1 November 2015, setiap kali pembelian kad prabayar atau anda beli topup Celcom, Maxis, Digi, U Mobile pada harga Rm10 akan akan mendapat nilai RM10 juga.
KLIK SINI : Cukai Jualan Topup 6% Terhadap Telco Maxis, U Mobie, Maxis, Digi, Celcom Mansuh Tapi Rakyat Malaysia Tetap Kena GST 6% (Panggilan dan SMS)?
Alhamdulillah. Diharapkan arahan ini disusuli dengan penguatkuasaan yang lebih tegas dan jitu. Takut-takut ada yang mengambil kesempatan nanti.

Tiada ulasan: