Jumaat, 2 Oktober 2015

Saifuddin tak sepatutnya hadir majlis pembangkang

SINAR HARIAN


Ahmad Zahid Hamidi
Ahmad Zahid Hamidi


KUALA LUMPUR - Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata Datuk Saifuddin Abdullah tidak sepatutnya menghadiri Sidang Meja Bulat Pakatan 2.0, yang diadakan untuk memuktamadkan pembentukan pakatan pembangkang yang baharu.

Katanya, walaupun Pengerusi Tribunal Disiplin Umno, Tan Sri Megat Najmuddin Megat Khas berkata, tiada salahnya bagi mana-mana anggota parti menghadiri majlis anjuran parti lain, namun secara peribadi, beliau berpendapat perkara itu tidak harus berlaku.

Ahmad Zahid yang juga Timbalan Perdana Menteri berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dua hala dengan Menteri Ketenagakerjaan dan Transmigrasi Indonesia Hanif Dhakiri di sini, hari ini.

Lembaga Disiplin Umno dipengerusikan oleh Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail dan di bawah lembaga itu, terdapat Tribunal Disiplin yang  dipengerusikan oleh Megat Najmuddin manakala Panel Rayuan dipengerusikan oleh Tan Sri Sabaruddin Chik.

Ahmad Zahid berkata Megat Najmuddin perlu menjelaskan kepada Majlis Tertinggi Umno mengenai pendiriannya berhubung perkara itu.  

Saifuddin yang juga bekas Anggota Majlis Tertinggi Umno, menghadiri Sidang Meja Bulat Pakatan 2.0 pada 22 September lepas. 

Majlis itu turut dihadiri Presiden  PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Presiden Parti Amanah Negara yang dalam proses pendaftaran, Mohamad Sabu.

Saifuddin dilapor menjelaskan kehadirannya pada program itu atas kapasiti peribadi sebagai Pengerusi Akademi Belia. - Bernama


Tiada ulasan: