Jumaat, 2 Oktober 2015

PKR tidak halang ahli hadir ke program lawan‎

Manivannan Gowin
Manivannan
 
 
SHAH ALAM – PKR tidak pernah menghalang mana-mana ahlinya untuk menghadiri mana-mana program atau perjumpaan yang dibuat oleh mana-mana parti selain parti itu.

Ahli Parlimen Kapar, G Manivannan berkata, polisi partinya tidak akan meghalang ahli untuk menerima jemputan perjumpaan dari pihak lawan kerana percaya perbincangan yang dibuat oleh dua pihak yang berbeza boleh membawa kepada jawapan dan keputusan yang terbaik.

“Parti lawan bebas menjemput saya dan saya akan hadir, apa masalahnya? Bukankah kita berkhidmat untuk rakyat dan masa depan negara? Bukankah itu sebahagian matlamat dalam perjuangan kita?

“Pertemuan antara dua pihak tidak patut dihalang kerana ia merupakan permulaan kepada sebuah gerakan yang baik dan sihat,” katanya ketika dihubungi Sinar Online.

Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai kehadiran bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Saifuddin Abdullah yang menghadirkan diri ke perbincangan yang diikuti dengan pelancaran pakatan pembangkang baharu, Pakatan Harapan yang diadakan baru-baru ini.

Tindakan Saifuddin menyebabkan beliau menerima surat tunjuk sebab yang memerlukan jawapan sebelum menjelangnya 6 Oktober ini.

G Manivannan dalam pada itu turut memuji sikap profesional yang ditunjukkan oleh Saifuddin.

Menurut beliau, kesemua ahli pemimpin dalam parti lawan sepatutnya mencontohi keterbukaan yang dipamerkan oleh Saifuddin.

“Kalau lawan nak pelawa saya, saya sedia hadir untuk berikan idea dan pandangan saya.

"Walaupun beliau bukan ahli Parlimen, tetapi beliau mmpunyai kepimpinan yang berkredibiliti. Beliau tunjukkan profesionalisme dalam bidang politik.

“Kenapa kita nak cantas tindakan seperti itu?Ahli partinya perlu mencontohi sikap beliau, jangan terlalu berpegang kepada elemen kesetiaan (kepada parti) sampai menggadaikan prinsip kesetiaan dan nilai integriti mereka kepada rakyat,” katanya lagi.



Tiada ulasan: