Khamis, 1 Oktober 2015

Peguam Umno: Pandangan Megat kes Saifuddin tak terpakai

Alyaa Azhar  


 


Tan Sri Megat Najmuddin Megat Khas bukan pengerusi Lembaga Displin Umno maka kenyataan beliau berhubung kes Datuk Saifuddin Nasution tidak terpakai, kata penasihat undang-undang Umno Datuk Hafarizam Harun.

Megat Najmuddin dilapor berkata tiada masalah bagi Saifuddin yang juga bekas timbalan menteri, menghadiri mesyuarat pembentukan Pakatan Harapan bulan ini.

Saifuddin yang juga bekas MP Temerloh diberi surat tunjuk sebab oleh Umno kerana menghadiri perbincangan parti pembangkang.

"Saya mahu membetulkan, Megat bukan pengerusi Lembaga Displin Umno.

"Pengerusi Lembaga Displin Umno ialah Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen (Tengku Ismail), masih.

"Dan sekarang beliau di luar negeri, jadi apa saya kenyataan yang dbuat oleh Megat mesti kekal sebagai kenyataan peribadi dan untuk beliau sahaja dan tidak mewakili Lembaga Displin," katanya kepada pemberita di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.

Hafarizam merujuk laporan The Malaysian Insider berhubung perkara itu, yang memetik Megat Najmuddin sebagai pengerusi Lembaga Displin Umno.

Sementara Saifuddin berkata beliau telah menerima surat itu, yang ditandatangani Setiausaha Agung Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, dan masih "menunggu ilham" untuk menjawabnya sehingga 6 Oktober ini.

Tiada ulasan: