Jumaat, 2 Oktober 2015

MALAYSIAKINI


 


Lebih ramai pihak tampil mendesak bekas timbalan menteri Datuk Saifuddin Abdullah keluar Umno selepas hadir dalam pertemuan pembentukan gabungan baru pembangkang Pakatan Harapan baru-baru ini.

“Kalau ada harga diri yang tinggi, janganlah sampai orang nak kena buang dia,” kata Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Razlan Rafii kepada Malaysiakini.

Beliau mengibaratkan dengan keadaan di tempat kerja yang mana seseorang pekerja harus meletakkan jawatan jika tidak lagi berminat untuk berkhidmat di tempat itu.

“Jangan buat masalah kepada orang lain sampai nak kena buang kerja, nak kena surat amaran atau macam-macam lagi,” katanya.

Razlan juga berkata, berdasarkan ulasan Saifuddin jelas dia berpendapat formula Umno menyelesaikan masalah Melayu tidak seiring dengan idea “politik baru” yang diketengahkannya.

“Jadi kalau beliau percaya kepada politik baru ini boleh diterima rakyat, pergilah buka parti baru atau pergi masuk pembangkang,” katanya.

Walaupun sering mengeluarkan pandangan melawan arus, tindakan Saifuddin hadir ke mesyuarat pembentukan gabungan baru DAP, PAS dan Parti Amanah Negara (AMANAH) kali ini membuatkan beliau menerima surat tunjuk sebab daripada partinya.


Tiada ulasan: