Jumaat, 30 Oktober 2015

Arul Kanda tidak perlu letak syarat – Noh Omar

 
Tiada bezanya status Tony Pua sebagai ahli PAC tetapi yang penting rakyat tahu perkara yang sebenar tentang 1MDB.


noha-omar_tony-pua_arul-kanda_1mdb_600


PETALING JAYA: Debat terbuka antara Presiden dan Pengarah Eksekutif Kumpulan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Arul Kanda dan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua perlu dilakukan tanpa syarat.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, permintaan Arul yang mahu Pua meletakkan jawatan sebagai ahli Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) dianggap sebagai tidak perlu.

“Debat terbuka itu perlu dilakukan tanpa syarat walaupun Arul Kanda ada mengemukan syarat supaya Tony melepaskan jawatan sebagai ahli PAC. Tiada bezanya status dia sebagai ahli PAC tetapi yang penting rakyat tahu perkara yang sebenar tentang 1MDB,” katanya yang dipetik daripada sebuah laman portal.

Beliau berkata demikian mengulas cabaran Arul kepada Tony untuk berdebat selepas Tony banyak kali mengkritik syarikat pelaburan strategik negara yang dilanda kontroversi itu.

Noh yang juga Ahli Parlimen Tanjong Karang kagum dengan usaha berterusan Arul memulihkan kepercayaan rakyat terhadap 1MDB.

“Saya menyokong penuh jawapan daripada Arul yang menerima cabaran daripada Tony untuk berdebat secara terbuka tentang 1MDB,” ujarnya.

1 ulasan:

awekaste berkata...

Jgn haraplah anda semua debat itu akan terjadi.
ini semua ibarat kata ustaz bolywood "HOT HOT CHICKEN SHIT" belum apa2 lagi dah letak syarat.

wasalam