Khamis, 24 September 2015

Polis akan siasat Jamal, berkawal di Jalan Petaling

ANTARAPOS.COM


Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR:  Polis akan memanggil Datuk Jamal Md Yunos untuk disiasat berkenaan gertakannya yang mahu menggembleng 5,000 orang ke kawasan perniagaan Jalan Petaling yang didominasi Cina, Sabtu ini.
 
Memetik laporan The Star Online, Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim memberi jaminan polis "pasti" akan bertindak terhadap ketua Umno bahagian Sungai Besar itu termasuklah menahannya jika beliau didapati sengaja mencetuskan huru-hara.
 
"Jika Jamal benar-benar mengeluarkan kenyataan mengugut, jika beliau didapati sengaja mencetuskan huru-hara, kita akan bertindak. Kita akan panggil dia tak lama lagi," katanya.
 
Menurutnya, Jamal akan disiasat mengikut Kanun Keseksaan – yang berkaitan dengan penyertaan perhimpunan haram – dan polis juga tidak akan teragak-agak menahan ahli perniagaan itu di bawah Kanun Acara Jenayah.
 
Kata Rashid, polis juga akan menempatkan anggotanya di Jalan Petaling sebagai langkah berjaga-jaga menghadapi kemungkinan rusuhan Sabtu ini.
 
"Kami akan melakukan semua persiapan yang perlu bagi memastukan tiada gangguan dan Petaling Street selamat dikunjungi."
 
Jamal semalam menggertak akan mengetuai sendiri kumpulan 5,000 orang berhimpun di Jalan Petaling jika penguasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan tidak turun menjalankan operasi di situ hari ini. 


1 ulasan:

Unknown berkata...

NAK LIHAT KEHANDALAN PENDEKAR2 MELAYU BERSILAT DI PETALING STREET