Ahad, 20 September 2015

Penganjur Baju Merah kelentong pemandu bas

 
Selain mendakwa tiada bayaran tambahan mereka juga tidak mendapat makanan.


apa-melayu-mau


PETALING JAYA: Beberapa pemandu bas dari Gopeng yang membawa peserta Himpunan Rakyat Bersatu atau Baju Merah ke ibu negara pada 16 September lepas melahirkan rasa tidak puas hati apabila tidak mendapat bayaran tambahan sebagai habuan semasa menyertai perhimpunan itu.

Malah, mereka turut menyatakan kekesalan apabila penganjur tidak memberikan makanan kepada mereka dan peserta yang dibawa selain tidak mendapat gaji seperti yang dijanjikan sebelum perhimpunan itu diadakan.

Rasa tidak puas hati itu diluahkan oleh para peserta berkenaan kepada Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang juga Ahli Parlimen Bera.

Ismail Sabri bertindak sebagai orang tengah dalam menyelesaikan kekalutan yang berlaku.

Kejadian dipercayai berlaku pada hari perhimpunan itu berlangsung dan lokasi kejadian di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Visual itu dirakam oleh seorang pengguna Facebook yang menggunakan nama Sadir Ahmad Kunjoo dan kemudian memuat naik video berkenaan di Facebook.

Berdasarkan audio pada rakaman video itu, kekalutan berlaku apabila seorang lelaki yang hanya dikenali sebagai `Cik Chua’ gagal berinteraksi dengan baik terhadap pemandu bas berkenaan yang sepatutnya membawa para peserta dari Gopeng ke destinasi ditetapkan.

Tiada ulasan: