Isnin, 7 September 2015

Muhyiddin hadir mesyuarat khas Biro Politik Umno

Muhyiddin Yassin
Muhyiddin Yassin.
 
 
SHAH ALAM - Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin dimaklum hadir ke mesyuarat khas Biro Politik Umno yang berlangsung di Pejabat Perdana Menteri (PMO), hari ini .
 
"Yes (ya), Tan Sri Muhyiddin Yassin hadir, masih di PMO," menurut sumber dalaman menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mengesahkan kehadiran Muhyiddin kepada Sinar Online, hari ini.  
 
Menurut sumber itu, bekas Timbalan Perdana Menteri itu masih lagi berada di PMO, ketika ini. 
 
Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini dilapor mengadakan satu perjumpaan khas dengan Biro Politik Umno sebagai persediaan menghadapi mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) pada Rabu.
 
 
Dalam satu surat jemputan bertarikh 2 September yang ditandatangani Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, menyuarat tersebut dijadual berlangsung jam 9.30 pagi ini.
 
Mesyuarat kali ini dilihat diadakan ketika spekulasi pemecatan Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin bertiup kencang dan kemelut dalaman Umno yang semakin meruncing.
 
Selain nama Muhyiddin dan Shafie, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir, Datuk Seri Ahmad Said, Datuk Hamidah Osman dan Datuk Jumat Idris dikatakan akan disingkirkan daripada Umno pada mesyuarat Rabu ini.
 
Portal The Malaysian Insiden yang memetik sumbernya dalam laporan sebelum ini menyebut, mesyuarat pada 1 September lalu tidak memanggil Muhyiddin dan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Shafie Apdal. 
 
Namun kali ini, kedua-dua pemimpin itu dilapor menerima surat jemputan menghadiri mesyuarat hari ini.

Tiada ulasan: