Khamis, 24 September 2015

Berita New York Times, Wall Street Journal WSJ Popularkan Malaysia, Najib Razak Melibatkan Dakwaan Rasuah Antarabangsa


BERITA SEMASA


Berita New York Times, Wall Street Journal WSJ Popular Malaysia di Pentas Dunia Melibatkan Dakwaan Rasuah Antarabangsa

Di muka nampak tenang dan bersahaja tetapi di dalam lubuk hatinya sendiri tiada siapa yang tahu apa yang sedang dirasakannya.

Masakan tidak, tidak henti-henti dunia terus berminat dengan figura politik yang bernama Najib Razak yang juga Perdana Menteri Malaysia serta tidak lupa juga Syarikat yang dinaunginya merangkap sebagai Pengerusi 1MDB.

Berita New York Times

Laporan berita New York Times yang mendapat capaian pengunjung dan pembaca setiap hari tidak boleh diambil ringan, merangkap salah sebuah portal berita yang berpengaruh di dunia setiap laporannya akan mendapat perhatian dan bakal viral di seluruh dunia.

 

Berita New York Times dan wall Street Journal WSJ Viral Di Seluruh Dunia

Termasuklah juga laporan terkini berita New York Times apabila menyentuh siasatan FBI terhadap Najib Razak dan kalangan yang berkaitan terhadap dakwaan rasuah antarabangsa telah pun dimulakan. Dan akhirnya berita termasuk menjadi viral termasuklah portal berita dan akhberita berita perniagaan berengaruh di dunia wall Street Journal WSJ apabila turut memaparkan siasatan terhadap Najib Razak dan juga anak tiri (anak Rosmah mansor dan suami lamanya) di muka hadapan mereka. Sekali lagi muka hadapan! Ermmm….


Dan akhirnya telah menjadi viral termasuklah portal berita dan berita berita perniagaan berpengaruh di dunia iaitu wall Street Journal WSJ apabila memaparkan skandal 1MDB Malaysia dan siasatan terhadap Najib Razak dan juga anak tiri (anak Rosmah mansor dan suami lamanya) di muka hadapan mereka. Sekali lagi muka hadapan! Ermmm….

Portal berita lain juga tidak ketinggalan menggangkat nama Malaysia untuk dimuatkan dalam laman berita mereka mengenai perkembangan terkini siasatan FBI terhadap perkaitan 1MDB, Najib Razak dan juga anak tirinya Riza Aziz yang boleh anda semak gambar-gambar di bawah ini….

Jikalau mengikut tafsiran laporan berita media arus perdana dan pemimpin politik di Malaysia, berita seperti ini mungkin terdapat agenda yang tidak baik contohnya :
  • Agenda mahu menjatuhkan dan gulingkan kerajaan Malaysia
  • Negara luar mahu masuk campur urusan kerajaan
  • Agenda Yahudi
  • Agenda Zionis
  • Agenda kafir
  • Agenda cina DAP
  • Agenda pembangkang
  • Agenda Komunis? Mungkin
  • Bla…bla…..bla…..
  • Ada lagi yang anda mahu tambah?
Ok. berdasarkan semakan Berita Semasa terhadap laporan berita New York Times kali ini, BS ada “highlightkan” beberapa point yang sangat penting dan bagi kami agak mengejutkan melihatkan “network” yang berlegar menjadi semakin jelas. Anda boleh semaknya seperti gambar di bawah ini……

P/S : Selain laporan Berita New York Times, berita Wall Street Journal WSJ yang membuat liputan mengenai skandal ini, berita Bulgaria, negara jiran kita Singapura, Australia, Thailand, Vietnam, Sepanyol, China, Korea Selatan, Rusia, Jepun, India juga tidak ketinggalan mempopularkan nama Najib Razak dan Malaysia.

PP/S : Satu dunia sedang memerhatikan Malaysia, gelodak yang berlaku di Malaysia. Berita Semasa tidak mahu Malaysia popular dengan cara yang sebegini rupa. Rakyat Malaysia juga tidak mahu Malaysia terus menjadi bahan ketawa negara-negara dunia yang lain. Persoalannya sampai bila?


New York Times New York Times Wall Street Journal WSJ

Tiada ulasan: