Jumaat, 4 September 2015

Akaun Bank 1MDB di Switzerland Kena Beku Sebab Dakwaan Penggubahan Wang Haram dan Rasuah?



Akaun Bank 1MDB di Switzerland Kena Beku Sebab Dakwaan Penggubahan Wang Haram dan Rasuah?
Nampaknya bahagian PR 1MDB sekarang terpaksa bekerja keras untuk menangkis pelbagai dakwaan yang dilemparkan terhadap 1MDB. Terbaru laporan berita Reuters mengatakan yang mana akaun bank 1MDB di Switzerland kena beku.

Seperti biasa, kebanyakan dakwaan terhadap 1MDB semuanya dinafikan. Jikalau disemak laporan berita Astro Awani dan The Rakyat Post seperti yang Berita Semasa kongsikan di bawah ini :
  • kejap nafi akaun kena beku
  • kejap kata tidak tahu ada yang akaun di Switzerland itu sudah kena beku
  • Ermmmm…..
akaun bank 1mdb 

Kebanyakan yang simpan di Switzerland kerana kelebihan yang ada di bank di Switzerland iaitu apa yang dipanggil “privacy protection”.

Nampaknya negara luar yang perlu mengambil tugas-tugas yang sepatutnya boleh diselesaikan pihak-pihak yang berkuasa di Malaysia. Ermmmm…

Dan dakwaan terhadap 1MDB ini cukup berat atas sebab pembekuan akaun bank mereka:
  1. penggubahan wang haram
  2. juga rasuah.
P/S : Berita Reuters fitnah…..berita WSJ fitnah….Sarawak Report fitnah….persepsi apa semualah. Carilah jawapan yang bijak sikit. Dah ada pasukan penyiasatan 1MDB dibubarkan. Ada peluang untuk bela diri di hadapan delegasi, tidak mengambil kesempatan yang ada untuk memeprtahankan diri. Grow up please…

PP/S : Sebelum ini berminat juga mendengar kenyataan daripada Arul Kanda. Tetapi selepas beliau pernah mengatakan dahulu yang mana dana dalam bentuk tunai yang akhirnya terbongkar yang kononnya duit dalam bank tiada terus tukar kepada unit. Unit apa Berita Semasa tidak tahu. Tetapi yang pastinya selepas daripada itu, Berita Semasa sudah mula berkira-kira untuk menelan bulat-bulat apa yang diperkatakannya.

 

Isu Akaun Bank 1MDB di Switzerland :Lagi Butiran Dakwaan Terhadap 1MDB

Butirannya ada pada gambar-gambar di bawah ini yang disahkan Jabatan Peguam Negara Switzerland….

Tiada ulasan: