Ahad, 30 Ogos 2015

Kalau Najib ada secebis maruah dan harga diri ....


 

Oleh Mohd Sayuti Omar 
 
Hormat semua. Antara lain tujuan himpunan Bersih 4 selain menuntut kerajaan yang bersih, telus dan adil dalam seba serbi, ia juga menyampaikan mesej agar Najib Razak berundur.Mereka keluar berbondong2 sambil melakukan apa sahaja aksi memperli dan mengejek kerajaan dan Najib.

Lebih dari itu mereka sanggup bermalam dan tidur di dataran merdeka berembun dan dirembas angin. Ada yang datang dari jauh dan dekat.
Hadir dengan penuh komitmen, sanggup tinggal kerja dan keluarga.

Aksi dan pengorbanan itu semua saya percaya dan yakin ia dipantau dan dilihat oleh Najib dan Rosmah dengan cerat. Mereka tahu betapa rakyat tidak sukakan mereka dan benci ulat tahi kepadanya.

Tetapi apakah Najib akan terkesan dengan tindakan itu. Apakah dia rasa bersalah. Jawabanya TIDAK. Bagi orang yang tidak ada maruah, harga diri dan tahu malu, laku dan buatlah apa kepadanya dia akan buat lembu kenyang sahaja. Tidak peduli.

Kalau Najib ada secebis maruah dan harga diri, tidak perlu rakyat berhimpun puluhan ribu mendesaknya berundur, cukup dengan kesilapannya (tidak amanah dan jahat) menyanglapkan wang RM2.6 billion ke dalam akaunnya sudah cukup untuk membuatnya malu dan melepas jawatan.

Najib hari ini tidak ubah bahkan lebih teruk daripada sebatang kayu buruk yang tidak ada apa-apa perasaan dan rasa hati budi. Dia sudah hilang kemuliannya sebagai manusia, perasaan malunya sudah kering. Trims.

Tiada ulasan: