Ahad, 19 Julai 2015

Qaradawi doakan Presiden PAS pimpin kemenangan besar

 Oleh Sharifah Azmawati Syed Abdul Aziz

 
Post Pic
 
 
 
SHAH ALAM: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang semalam menerima ucapan Hari Raya Aidil Fitri daripada Ketua Kesatuan Ulama Sedunia, Dr Yusuf Al Qaradawi.
 
Dalam ucapan tersebut, Qaradawi turut meletakkan harapan yang tinggi kepada Presiden parti Islam itu untuk mengemudi bahtera perubahan umat Islam dan rakyat Malaysia secara khususnya.
 
“Kita merafakkan doa kepada Allah agar menjadikan hari raya ini membawa berita gembira yang baik serta dilimpahi keberkatan dan dipermudahkan segala urusan dan diberikan kemenangan kepada pihak tuan dan seluruh umat Islam," demikian antara petikan ucapan Hari Raya beliau.
 
Manakala dalam ucapan balas kepada Qaradawi, Hadi yang juga Naib Presiden kesatuan itu turut mendoakan agar Qaradawi turut diberikan kesihatan yang berterusan untuk mendoakan agar para pejuang Islam di negara ini sentiasa beristiqamah dalam menggalas amanah perjuangan Islam sehingga memperolehi kemenangan.
 
Presiden PAS itu telah mencatat sejarah penting di rantau Nusantara apabila dilantik sebagai Naib Presiden Kesatuan Ulama Sedunia yang merupakan antara badan tertinggi ulamak di peringkat antarabangsa. 
 
Ianya secara tidak lansung mengiktiraf PAS sebagai gerakan Islam terbesar di tanahair ini.
 
 

10 ulasan:

fazurybeuteq berkata...

Betui ke mat.tak namapk apa2 tulisan Qardawi pun.atau hanya bisikan

fazurybeuteq berkata...

Betui ke mat.tak namapk apa2 tulisan Qardawi pun.atau hanya bisikan

fazurybeuteq berkata...

Betui ke mat.tak namapk apa2 tulisan Qardawi pun.atau hanya bisikan

IrWrWs berkata...

Kalau hati dah tertutup oleh kebathilan takkan nampak punya.. yg nampak hanya hidung sendiri yg ditarik kesana kemari oleh tok guru LGE..

fazurybeuteq berkata...

Wa,bagusnya lebai Wan rosli berkata2.dari mana mu belajar agama sehingga memberi taraf tok guru kepada LGE,dah lama ke LGE dapat taraf sebeitu tinggi.Mu wan rosli pun orang tak panggil tok guru ,ini menunjukan mu ni jahil murakkab,bodor nak mampus.kalau dah perangai sukat mengampu dan menjilat inilah hasil didikan hadi dan haron din.mamaf bercakap wan,pemikuiran mu jenis jumud,beku,bodoh ,jahil

Unknown berkata...

Menate wan rosli anjing belaan Din Ayam.Mung ghoyak ko hadi babi tu tok soh dok perasan ulama lah sebab perangai dia supo babi.

Unknown berkata...

Mcm mimpi jumpa Rasulullah dan Saidina Umar

IrWrWs berkata...

Tak payah nak maki2.. buang masa shj.. semoga LGE merestui GHB dan beroleh hidayah dari LKS..

IrWrWs berkata...

Segala yg dituduh oleh pimpinan kini sudah jelas terbukti kebenarannya.. antaranya ialah:

JEBON - melompat menyokong kepimpinan parti lain tanpa mendapat arahan dari kepimpinan parti sendiri..

TOLOL - sengaja bersekongkol dgn parti DAP tanpa menghiraukan bhw kepimpinan parti itulah yg menyerang kepimpinan parti sendiri..

BARUA - berusaha menubuhkan parti baru tetapi dlm masa yg sama masih lagi TIDAK BERANI meninggalkan parti sediada..

MUNAFIK HARAKI - di masa berkempen begitu beria2 mewar2kan bahawa niat bertanding hanya ingin membantu tuan presiden.. tapi bila sudah kalah, merancang pulak nak buat parti baru. Terbuktilah kini bertanding hanya utk rebut jawatan semata2 bukan atas dasar berkhidmat.. tak ada langsung ciri2 sikap Khalid ibnu Walid... yg ada cuma ciri2 sikap Khalid ibnu Samad..

BROKER - Menganjurkan ahli2 PAS yg lain agar bersama2 menjadi ahli parti baru jika ditubuhkan nanti; walaupun sebenarnya si broker itu sendiri masih lagi menjadi ahli parti PAS..

Jadi di manakah silapnya tuduhan2 berasas di atas?? Di mana???

Selain itu juga, di manakah pula ada berlakunya fitnah terhadap calon2 PKR oleh TGHH bilamana mahkamah sendiri pun sudah memutuskan tiada bukti seperti yg didakwa (iaitu fitnah kpd mana2 calon atau individu). Bagaimanapun, sekiranya kita merujuk kesimpulan hakim berkenaan bhw memang ada berlakunya fitnah oleh TGHH, itu sebenarnya hanyalah permainan@arahan UMNO.

Kerana jika kita merujuk kembali keputusan awal kes LIWAT 2 dulu pun hakim ada berkata walaupun tiada bukti berlakunya kejadian LIWAT tapi sememangnya ada berlaku TUSUKAN di dubur mangsa. Jadi kalau sesiapapun nak percaya akan kesimpulan hakim bhw mmg ada berlakunya kejadian LIWAT akibat TUSUKAN itu, terpulanglah pada diri sendiri..

Sekian! Wallahua'lam..

mansor berkata...

dgn wafatnya TGNA....maka bermulalah mangkatnya PAS.......