Khamis, 30 Julai 2015

Hasnul Rahmat Jawab Isu Pegang Anjing

RAKYATNEWS


Hasnul rahmat, hasnol rahmat, pegang anjing, patung yesus


Pelakon terkenal, Hasnul Rahmat dengan tegas menjawab isu berhubung beliau memegang anjing hidup yang digembar-gemburkan oleh warga netizen.

Ternyata tindakan itu jelas mendapat reaksi negatif daripada semua pihak.

Namun, hakikat sebenarnya gambar yang dimuat naik di laman sosial Instagram itu sebenarnya merupakan patung anjing.

"Kalau anjing hidup dah lama saya lari lintang pukang, saya memang fobia dengan anjing, ia adalah patung, jadi saya beranilah untuk bergambar dan memegang kepala patung anjing itu.

"Apa-apa pun, saya minta maaf kepada semua pihak kerana gambar itu telah mencetuskan rasa kurang senang dan tohmahan negatif terhadap saya, pada masa yang sama, tiada niat untuk mencari publisiti murahan," katanya memetik laporan portal Murai.com.my

Selain itu, beliau turut mengulas mengenai gambarnya yang memegang patung jesus.

Katanya, dia masih memegang ajaran Islam dan menolak dakwaan kononnya dia mempunyai fahamam free thinker.

"Kelainan bentuk patung itu menarik perhatian saya, untuk pengetahuan semua bukan saya yang pegang patung itu, teman saya yang pegang lalu saya mengambil gambar sahaja dan muat naik di Instagram.

"Lagi sekali saya mohon maaf, gambar-gambar itu tiada niat di hati saya untuk mencetuskan perbalahan mengenai fahaman agama dan mewujudkan sensitiviti negatif terhadap mana-mana pihak," katanya.

Tiada ulasan: