Sabtu, 27 Jun 2015

Apa motif Shafee mahu singkir Tony?

SHAFEE ABDULLAH_DIALOG_FORUM

Roketkini.com


KUALA LUMPUR: Usaha UMNO menggugurkan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua daripada menganggotai Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) dilihat satu lagi perancangan parti berkenaan untuk menutup skandal hutang mega 1MDB.

Usaha itu kini giat dijalankan peguam Tan Sri Mohamed Shafee Abdullah yang terkenal sebagai pendakwa dalam perbicaraan fitnah liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tony2
YB Tony Pua antara pembongkar paling lantang skandal hutang mega 1MDB.

“Shafee mendakwa saya banyak buat kenyataan dan memberi kesan terhadap siasatan ke atas 1MDB.  Kerana itu, dia mahu saya keluar dari jawatankuasa PAC.

“Kenyataan Shafee merepek. Bagaimana hanya dengan buat kenyataan dan jalankan tanggungjawab saya  sebagai ahli parlimen yang dipilih rakyat saya membahayakan siasatan ke atas 1MDB?” soal Tony.

Tony antara individu paling lantang membongkar skandal 1MDB. Selain giat memberi kenyataan akhbar  mengenai skandal itu, beliau turut ligat berforum dan berceramah untuk menjelaskan isu berkenaan  kepada rakyat.

Kelantangan Tony membuatkan Perdana Menteri Najib Tun Razak turut merasai bahangnya sehingga  akhirnya menyaman Pengerusi DAP Selangor itu Mac lalu.

Tambah Tony lagi Shafee tidak boleh menganggap dirinya tidak layak sedangkan apa yang penting adalah hujah dalam kritikannya terhadap pengurusan 1MDB.

“Jika semua kenyataan saya itu benar dan kajian saya mengenai skandal 1MDB meluas, bukankah itu bermaksud saya layak untuk menganggotai PAC bagi membongkar mereka yang terlibat dengan skandal itu?

“Sepatutnya Shafee meminta PM Najib meletak jawatan sebab beliau orang yang bertanggungjawab meluluskan semua transaksi kewangan 1MDB sehingga syarikat itu berhutang RM 42 bilion,” katanya. – Roketkini.com


1 ulasan:

Kisah Sukses berkata...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH ATAS BANTUAN AKI,RUSLAN KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA BALIK INDONESIA DAN MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA TKI YANG BEKERJA DI KILANG SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAH ANDA TELEPON LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
JADI TEMAN YANG DALAM KESUSAHAN JANGAN PERNAH PUTUS ASAH, KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN’TERIMAH KASIH..



JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT HUB KI RUSLAN SALEH DI NMR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI