Isnin, 4 Mei 2015

Wan Azizah seru pengundi FELDA undi Pas

 
Kegagalan FGV menjadikan masa depan peneroka dan generasi kedua felda terancam serta terikat menerusi perjanjian penanaman semula.


wan azizah undi pas



PETALING JAYA: Pengundi FELDA di Rompin perlu menggunakan peluang Pilihan Raya kecil (PRK) untuk menghukum kerajaan Barisan Nasional (BN) kerana gagal membela masa depan peneroka di seluruh negara.

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, masa depan peneroka dan generasi kedua felda terancam selepas kerajaan menyenaraikan FELDA di Bursa Malaysia sebagai FELDA Global Ventures Holding Berhad (FGV).

Katanya, tindakan kerajaan itu menjadikan peneroka terikat dan terpaksa bergantung kepada FELDA di bawah perjanjian penanaman semula.

Beliau berkata, peneroka di Rompin juga mengalami nasib yang serupa apabila terikat dengan perjanjian dengan FELDA.

“Suara rakyat harus didengar, masa depan peneroka dan rakyat harus dibela. Rakyat harus memilih di antara calon yang terpaksa menurut kehendak BN dengan calon yang akan membela nasib mereka kelak,” katanya.

Wan Azizah berkata demikian dalam Perutusan Sempena PRK Rompin yang akan diadakan pada 5 Mei (Selasa).

Katanya, pengundi felda dan pengundi-pengundi lain di Rompin perlu memilih calon Pas, Nazri Ahmad, sebagai bantahan terhadap BN yang membuat dasar-dasar yang menghimpit rakyat.

Katanya, undi untuk Pas juga bermakna pengundi di Rompin menolak Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Tiada ulasan: