Rabu, 22 April 2015

PRK Rompin petunjuk kezaliman BN- calon Pas

 
Peluang kepada rakyat Rompin ,menghantar isyarat kepada kerajaan BN supaya jangan mengambil mudah penderitaan rakyat.


rompin by election mahathir GST



ROMPIN : Pilihan Raya Kecil (PRK) Rompin adalah petunjuk kezaliman terhadap rakyat yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN), kata Calon Pas, Nazri Ahmad.

Katanya, PRK itu merupakan peluang yang diberikan Allah kepada penduduk Rompin menghantar isyarat kepada BN supaya tidak sewenang-wenangnya mengambil mudah penderitaan rakyat.

“Beberapa hari kerajaan selepas BN laksanakan cukai GST, tiba-tiba Allah takdirkan berlakunya PRK Rompin.

“Mungkin Allah swt beri peluang kepada rakyat Rompin supaya buktikan PRK ini sebagai isyarat kepada kerajaan jangan sewenang-wenang ambil mudah tentang penderitaan rakyat. Jangan sewenang-wenang laksanakan sesuatu akta dan percukaian,” katanya pada ceramah politik di Bandar Rompin pada Selasa.

Yang Dipertua Pas Rompin itu berkata, dia setuju untuk bertanding kerana mahu menegakkan perjuangan Pas dengan melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran.

PRK Parlimen Rompin diadakan berikutan kematian penyandangnya Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis, yang juga Pengerusi Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA), dalam nahas helikopter di Semenyih pada 4 April lepas.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13), Jamaluddin mengekalkan kerusi yang disandangnya hampir enam penggal setelah mengalahkan bekas ketua Dewan Muslimat Pas, Nuridah Mohd Salleh dengan majoriti 15,114 undi.

Parlimen Rompin mempunyai 53,294 pengundi berdaftar. Pengundian awal akan diadakan pada 30 April dan pengundian pada 5 Mei.

Tiada ulasan: