Ahad, 19 April 2015

Khalid Samad buat laporan polis terhadap KPN



Khalid SamadKhalid Samad


SHAH ALAM - Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad telah satu membuat laporan polis terhadap Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Khalid Abu Bakar bersabit penahanannya bulan lalu.

Abdul Khalid berkata, laporan polis tersebut dibuat di Ibu Pejabat Daerah Polis Shah Alam pagi tadi.

“Dalam laporan itu saya turut menamakan pegawai penyiasat (IO) yang menahan saya pada jam 2.30 pagi pada 29 Mac lalu,” katanya kepada Sinar Online.

Mengulas lanjut, Khalid berkata, penahannya sangat mengejutkan dan dibuat tanpa sebab yang munasabah.

“Ketika saya dibawa dari rumah pada jam 2.30 pagi, mereka tidak mengikut prosedur yang termaktub dalam Kod Prosedur Jenayah (CPC), contohnya membacakan hak saya, mengenalkan diri mereka, memberi sebab dan sebagainya.

“Sehingga kini, saya tidak pasti mengapa saya ditahan.,” katanya lagi.

AJK Pas Pusat itu ditahan berhubung dengan perhimpunan #KitaLawan di hadapan bangunan pusat beli belah Sogo.

Tiada ulasan: