Rabu, 8 April 2015

Kedutaan Kyrgyzstan Urus Kedatangan Bapa Mangsa Keenam Nahas Helikopter

MSTAR ONLINE
 
 
Antara serpihan bangkai pesawat yang ditemui di lokasi nahas dimasukkan ke dalam bekas khas. - fotoBERNAMA
 
 
 
PETALING JAYA: Duta Kyrgyzstan ke Malaysia, Kylychbek Sultanov berkata pihaknya sedang berusaha untuk mengesahkan identiti penumpang keenam melalui ujian asid deoksiribonukleik (DNA) dan keputusannya akan diketahui dalam tempoh beberapa hari lagi.

Katanya, bapa Aidana Baizieva telah dimaklumkan mengenai perkara itu dan proses untuk membawa beliau ke sini bagi urusan tuntutan mayat sebaik sahaja identiti itu disahkan sebagai anaknya sedang dilakukan.

"Dia tidak percaya bahawa mayat itu adalah milik anaknya," katanya.

Sultanov berkata Baizieva tidak mendaftar dengan pihak kedutaan, jadi maklumat mengenai dirinya tidak lengkap buat masa ini.

Bagaimanapun, beliau berkata Baizieva telah menamatkan pengajian dari Universiti SEGI pada tahun lalu dan bekerja sebagai pengurus restoran di negara ini.

Jelas Sultanov, pihak kedutaan tidak akan mendedahkan gambar Baizieva sehingga pegawai mengesahkan identiti mangsa keenam itu.

Ketika ditanya sama ada Baizieva adalah sahabat kepada juruterbang helikopter malang itu, beliau berkata pihak kedutaan sedang menyiasat mengapa wanita tersebut turut berada di dalam helikopter tersebut.

Tiada ulasan: