Khamis, 16 April 2015

Ehh...Najib Dah Menang Ke Lawan Mahathir Sampai Dijulang Ni?

shahbudindotcom


Tidak cukup dengan menzahirkan sokongan penuh, menjerit slogan "Lawan Tetap Lawan" dan menyanyikan lagu "Inilah Barisan Kita", Pemuda UMNO bertindak lebih ke depan dalam kemelut politik yang sedang berlaku sekarang dengan bertindak menjulang Perdana Menteri, Najib Razak.

Aksi itu diperlihatkan selepas Najib mengadakan pertemuan dengan pemimpin Pemuda UMNO seluruh negara di PWTC semalam bagi menjelaskan pelbagai isu seperti 1MDB, Altantuya dan sebagainya yang menjadi asas serangan bertali arus oleh Tun Mahathir.

Tetapi menjulang Najib selepas pertemuan itu menimbulkan lebih banyak persoalan daripada sekadar bertujuan menunjukkan sokongan. 

Perlukah Pemuda UMNO berlebih-lebihan sehingga ke peringkat menjulang Najib?

Najib hakikatnya tidak boleh dijulang sebab beliau tidak menang sebarang pertandingan dan belum juga menang dalam pertembungannya dengan Tun Mahathir. 

Apakah tujuan Pemuda UMNO berbuat demikian sebagai suatu provokasi agar Tun Mahathir terus menyerang Najib lagi?

Apatah lagi apabila Tun Mahathir menyatakan beliau hanya berseorangan dalam tindakannya mengkritik dan membangkitkan pelbagai isu mengenai kepimpinan Najib Razak. Nampak macam Pemuda UMNO ada baeek punya strategi!!

Sebagai orang yang pernah dimusuhi oleh Tun Mahathir dalam era kepimpinan Tun Abdullah sebelum ini, tindakan Pemuda UMNO yang dipimpin KJ menjulang Najib juga mungkin digambarkan berunsur ingin membalas dendam lama dan "ada udang di sebalik batu".

Bukankah lebih natural jika sekadar bertemu, mendengar penjelasan dan menyatakan sokongan saja?

Pemuda UMNO dalam masa yang sama juga, menurut KJ, berpuas hati dengan penjelasan Najib  dalam pertemuan itu tetapi tidak dijelaskan dengan lebih lanjut sejauh manakah detail dan mendalamnya penerangan oleh Najib itu. 

Namun, mengambil kira kemunculannya dalam temubual dengan TV3 sebelum  ini, penjelasan Najib ternyata masih jauh daripada memuaskan hati rakyat.

Selain ramai yang beranggapan demikian, Tun Mahathir juga dalam tulisan terbaru di blognya membangkitkan perkara yang sama. Kata bekas Perdana Menteri, Najib bukan saja tidak menjawab persoalan pokok yang ditanyanya, bahkan jawapannya lebih menimbulkan kekeliruan.

Jadi, apa sebabnya penjulangan itu dilakukan? Apakah ianya suatu sindiran kepada Najib? 

Ohh! Barangkali sebab itu Najib dilaporkan merah padam mukanya apabila dijulang sebegitu rupa?

Mungkinkah Najib juga keliru mengapa beliau dijulang? Atau Najib dapat merasakan penjulangan itu suatu sindiran dan hanya mahukannya lebih bergasak dengan Tun Mahathir?

Di mata umum pula, tindakan Pemuda UMNO menjulang Najib hanya menambahkan lagi kebencian yang sedia ada. Di ketika ini Najib sebenarnya, selain perlu menjawab banyak persoalan, juga seharusnya lebih memperlihatkan watak rendah diri dan merakyatkan kepimpinannya.

Ini kerana melalui serangan dan kritikan yang ditujukan kepadanya itu, rakyat bukan saja gelisah dengan pemborosan dan kemewahan tetapi juga sedang marah dengan pelbagai beban dan kenaikan sara hidup yang mereka alami.

Namun Pemuda UMNO telah meninggikan lagi kedudukan Najib dengan tindakan menjulangnya itu.

Apakah Pemuda UMNO, di mana ketika mulut menyatakan sokongan tetapi sebenarnya bertindak bertentangan iaitu mahukan Najib makin dibenci dan dijauhi?

Tiada ulasan: