Rabu, 4 Mac 2015

Saya saman untuk jaga reputasi diri – Khalid Ibrahim

 
Kedua-dua peguam akan membentangkan laporan di hadapan Hakim untuk mencapai keputusan pada 25 Mac.


khir toyo khalid ibrahim


SHAH ALAM: Proses mediasi dua bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Dr Mohamad Khir Toyo hari ini belum menemui jalan penyelesaian.

Peguam Khalid, Sankara Nair berkata kes ini akan diteruskan pada 25 Mac ini bagi kedua-dua peguam membentangkan laporan kepada Hakim mahkamah tinggi untuk mencapai keputusan.

“Kedua- dua peguam akan membentangkan laporan di hadapan Hakim untuk mencapai keputusan pada 25 Mac ini, kalau tiada sebarang keputusan dicapai kita akan memulakan perbicaraan di mahkamah,” katanya kepada pemberita di Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini.

Sementara itu, Khalid berkata, tindakan beliau menfailkan saman fitnah terhadap Khir Toyo adalah untuk menjaga reputasi diri sebagai Menteri Besar dan profesional kekal.

“Saya tidak mengharap apa-apa selain reputasi diri,” katanya.

Pada 18 Februari 2009, Khalid memfailkan dua saman fitnah terhadap Khir Toyo berhubung kenyataannya mengenai Khalid dalam isu pembelian kereta Lexus dan pembelian 46 ekor lembu korban.

Dalam penyataan tuntutannya, Khalid antara lain mendakwa Khir Toyo telah mengucapkan atau membuat dua kenyataan berunsur fitnah yang telah diterbitkan di dalam akhbar The New Straits Times bertajuk “Lexus is my own, says Khalid” pada 15 Januari 2009 dan di dalam akhbar Utusan Malaysia bertajuk “Lepaskan Jawatan MB” pada 23 Jan 2009.

Tiada ulasan: