Ahad, 15 Mac 2015

Lagi artis tampil didera secara seksual oleh pengurus

ANTARAPOS.COM


Post Pic

 
 
SHAH ALAM: Seorang penyanyi Singapura, Sufie Rashid tampil mendedahkan beliau menjadi mangsa serangan seksual oleh bekas pengurusnya ketika berusia 13 tahun.
 
Beliau dipaksa membuat seks oral oleh Arif Dollah selama setahun.
 
Keadaan menjadi lebih buruk selepas Arif mengahwini ibunya, kata Sufie.
 
"Ketika itu saya berusia 13 tahun dan Arif ialah pengurus saya. Jika Tegar menerima gangguan seksual, saya lebih teruk dari itu.
 
"Lebih memeritkan selepas ibu saya berkahwin dengan Arif, saya selalu menjadi mangsanya. Selama setahun saya dipaksa melakukan perkara terkutuk oleh Arif. 
 
"Bukan saya tidak mengadu kepada ibu, tetapi ibu lebih percayakan suaminya," ujar Sufie.
 
Arif yang berasal daripada Singgapura sebelum ini menafikan dakwaan penyanyi cilik, Tegar Septian, 13, bahawa beliau didera secara seksual oleh Arif.
 
Sufie menafikan beliau membuat pendedahan itu hanya kerana mahu publisiti murahan.
 
"Bodohlah saya jika melakukan ini (pengakuan) kerana publisiti. Saya tak bodoh untuk mencari publisiti dengan menjual cerita melibatkan maruah diri. Tak mungkin saya akan memalukan diri saya sendiri!
 
"Arif sudah melampau…Saya fikir selepas 11 tahun, dia dah bertaubat. Saya hubungi Tegar selepas mengetahui dia diganggu secara seksual oleh lelaki  itu," katanya.
 
Tambah Sufie lagi, Arif sememangnya tidak boleh dipercayai dan akan memutarbelitkan fakta untuk melepaskan diri daripada masalah.
 
"Dia memang pandai putar belit cerita. Saya ada terbaca kenyataan Arif yang menyuruh Tegar membuat laporan polis dan pemeriksaan doktor sekiranya benar dia diliwat.
 
"Saya merasakan kenyataan tersebut lucu kerana pihak Tegar tidak pernah mendakwa Arif meliwat, tetapi ia hanya gangguan seksual," tegas Sufie.
 
Arif sebelum ini mencabar pihak Tegar membuktikan bahawa dirinya diliwat dan membuat laporan polis.
 
Bagaimanapun Tegar tidak pernah membuat tuduhan sebegitu.
 
Terdahulu, Tegar dalam satu sidang media khas di Jakarta, Indonesia baru-baru ini, penyanyi itu mendakwa lelaki itu pernah menyuruhnya tidur dengan memakai seluar dalam selain bertindak menanggalkan tuala di hadapannya.
 
Selain itu juga, Tegar mendakwa Arif pernah menemaninya mandi selain dengan sengaja merapatkan tubuhnya sehingga kemaluannya terkena dibahagian duburnya.
 
 

Tiada ulasan: