Awie Awie
ISTERI penyanyi rock Awie, Rozana Misbun akan memberi keterangan di Mahkamah Majistret esok pada perbicaraan kes suaminya yang didakwa mencederakannya.
  
Selepas prosiding perbicaraan kes itu hari ini, Timbalan Pendakwa Raya, Goh Ai Rene memberitahu media bahawa pihak pendakwaan akan memanggil dua orang saksi untuk memberi keterangan esok termasuk Rozana.

Rozana yang berkemeja putih dan berseluar hitam hadir di mahkamah hari ini.
  
Pada 4 Julai tahun lepas, Awie, 47, atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman mengaku tidak bersalah atas pertuduhan dengan sengaja menyebabkan kecederaan parah ke atas Rozana, 37, di sebuah rumah di Taman Ukay Bistari, Ukay Perdana, Hulu Kelang pada 1.30 tengah hari, 2 Jun tahun lepas.
  
Awie didakwa mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman maksimum penjara tujuh tahun dan boleh dikenakan denda, jika sabit kesalahan.
  
Terdahulu saksi ketiga, Sarjan Nasir Mohamad, 54, dari bahagian pentadbiran jabatan audio dan video makmal forensik Polis Diraja Malaysia dalam keterangannya berkata bahawa beliau menerima satu sampul surat yang mengandungi sebuah telefon bimbit untuk dianalisis pada 9 September tahun lepas.
 
"Saya memeriksa telefon tersebut dan mendapati terdapat satu 'simcard' dan satu kad memori jenama Transcend.

  
"Saya kemudiannya mencatatkan butiran barang itu di borang akuan terima barang kes bagi memastikan barang kes yang akan diserahkan kepada juruanalisis berdasarkan apa yang tertulis di borang itu," katanya semasa pemeriksaan utama oleh Ai Rene.
  
Nasir berkata, pada hari sama, beliau menyerahkan barang kes yang diletakkan di dalam sampul surat plastik bertutup itu kepada Inspektor Latifah Abdul Aziz, 34, yang bertugas sebagai juruanalisis imej alat elektronik di makmal forensik yang sama.          

Semasa disoal balas peguam Hazman Harun yang mewakili Awie, Nasir menafikan mengetahui keputusan analisis ke atas telefon bimbit itu kerana ia hanya diketahui oleh Latifah.   

Perbicaraan di hadapan Majistret Nur Ayuni Izzaty Sulaiman bersambung esok. - Bernama