NIK MOHAMAD ABDUH NIK MOHAMAD ABDUH
 
 
KOTA BHARU - Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz menyatakan bapanya tidak berhasrat menjalani rawatan kimoterapi sebaliknya akan terus bergantung kepada ubat-ubatan yang disarankan doktor.

Menurutnya, ayahnya akan terus mengambil ubat-ubatan dalam bentuk tablet itu yang lebih berfungsi untuk memberi tenaga kepadanya.

Tak ada, yang ada sekarang hanya untuk memberi tenaga kepada ayah, sebab sebelum ini dia kekurangan garam, "katanya kepada media selepas melawat ayahnya di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) di sini, hari ini.

Dalam pada itu, Nik Mohamad Abduh berkata, keadaan ayahnya agak stabil namun kelihatan agak letih dan batuk-batuk.

"Ayah nampak letih, ada jangkitan sikit, kalau tetamu datang, dia celik dan tanya khabar menyebabkan dia kurang rehat, "katanya.

[ARTIKEL BERKAITAN: Nik Aziz makin stabil, tidak banyak berubah]

Terdahulu, Nik Aziz menerima lawatan daripada Tengku Mahkota Kelantan, Dr Tengku Muhammad Fa-iz Petra yang meluangkan masa kira-kira 15 minit untuk melihat perkembangan beliau.

Baginda yang tiba kira-kira jam 5.40 petang diiringi exco kerajaan negeri, Datuk Abdul Fattah Mahmood dan Dr Ramli Mamat dilihat meninggalkan Wad 2 Delima tepat jam 5.55 petang.

Adun Chempaka itu disahkan menghidap kanser prostat sejak lima tahun lalu dan  dimasukkan ke ICU Selasa lalu.