Khamis, 1 Januari 2015

Dr Mahathir pembuli besar



Oleh Johari Musa 


1. Saya tertarik dengan kenyataan cheguBard selaku bekas anggota MPP PKR dan Ketua Cabang PKR Rembau baru-baru ini tentang Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Daim Zainuddin... saya akui sememangnya Pakatan Rakyat (PR) jangan tertipu dalam hal Dr Mahathir, Tun Daim dan rakan-rakan yang bermasalah dengan Datuk Seri Najib Razak.

2. Jika kita imbas kembali sejarah politik Malaysia, Dr Mahathir sememangnya adalah 'The Big Bully' sejak zaman Tunku Abdul Rahman lagi, hingga yang paling besar bulinya adalah kepada ketua PR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri.

3. Saya tidak faham kenapa Rafizi Ramli serta Tony Pua sanggup menjadikan rancangan Dr Mahathir and The Gang ini sebahagian rancangan PR. Kita jangan mudah tertipu. Saya ingin bertanya kepada pemimpin PR: Bukankah yang kita lawan selama ini adalah hasil kerja tangan Dr Mahathir dan The Gang? Najib dan Pak Lah hanyalah pewaris penyakit yang dibawa Dr Mahathir dan The Gang.


4. Sudah sampai masanya mangsa-mangsa The Big Bully seperti Tun Musa Hitam, Pak Lah, Ku Li, Tun Salleh Abas, dan termasuk the Big Mangsa – Anwar, serta mangsa terbaru Najib dapat duduk semeja dan berbincang ke arah Malaysia Baru. Saya percaya mangsa-mangsa di atas punyai kepakaran tersendiri hingga mungkin membuat Dr Mahathir dan The Gang tidak senang dari dulu hingga kini.

Untuk itu saya cadangkan satu usaha digarapkan untuk tujuan ini..

* Penulis ialah Naib Ketua PKR Cabang Lembah Pantai.

Tiada ulasan: