Jumaat, 12 Disember 2014

Azmin Ikrar Beri Yang Terbaik Buat Rakyat Dan Selangor

MSTAR ONLINE
 
 
Mohamed Azmin Ali.
 
 
 
KLANG: Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali berikrar untuk memberikan yang terbaik buat rakyat dan negeri Selangor.

Beliau yang bercakap kepada pemberita selepas menghadiri Istiadat Pengurniaan Darjah dan Bintang Kebesaran Selangor sempena Hari Keputeraan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah ke-69 di Istana Alam Shah di sini, Khamis bahawa perkara tersebut merupakan matlamat utamanya.

"Fokus saya sekarang adalah menumpukan perhatian terhadap kerja dan memberikan khidmat yang lebih baik untuk rakyat di Selangor," katanya sambil menambah bahawa kerajaan negeri dan Istana Selangor mempunyai hubungan yang baik.

Azmin turut berkata, anggota exco Datuk Iskandar Samad dan Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi berhak mendapat penganugerahan itu daripada Sultan Selangor.

"Saya percaya kedua-dua mereka berusaha keras untuk negeri dan rakyat Selangor, dan berhak mendapat pengiktirafan," tambahnya.

Kedua-dua Iskandar dan Dr Ahmad Yunus menerima penganugerahan Darjah Kebesaran Datuk Paduka Mahkota Selangor (DPMS) yang membawa gelaran 'Datuk'.

Ditanya adakah beliau berasa terhina kerana tidak dipertimbangkan untuk mendapat penganugerahan, Azmin berkata: "Sudah tentu tidak. Saya baharu sahaja (menjadi Menteri Besar) selama dua bulan."

Terdahulu, dalam ucapan taat setia kepada Sultan Sharafuddin pada majlis itu, Azmin berjanji untuk memperkukuhkan perpaduan dan keharmonian kaum di Selangor.

Beliau berkata, Selangor merupakan sebuah negeri yang kaya dengan masyarakat berbilang bangsa dan agama, dan menyifatkan kepelbagaian itu tidak sepatutnya menimbulkan konflik atau salah faham tetapi sebaliknya memperkukuhkan perpaduan.

"Pentadbiran saya akan menjamin keharmonian di kalangan rakyat Selangor dilindungi bagi mengelakkan perselisihan dan konflik," kata Azmin.

Tiada ulasan: