Selasa, 9 Disember 2014

Akta Hasutan jadi kepentingan politik BN

KEADILAN DAILY


SHAH ALAM: Tindakan siasatan terhadap ADUN Taman Medan, Haniza Talha di bawah Akta Hasutan berhubung isu dana Permata menunjukkan ketidakadilan Kerajaan BN di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Ahli MPP PKR, N Surendran, berkata tindakan itu membuktikan Kerajaan BN menyalahgunakan Akta Hasutan untuk kepentingan politik mereka.

surendran speech mic 02Katanya, hal itu bertentangan dengan kenyataan Najib yang mahu mengekalkan Akta Hasutan dalam usaha mengekalkan keharmonian antara kaum.

“Bagaimana ADUN yang dipilih rakyat dianggap melakukan jenayah apabila mempersoalkan peruntukan Permata, apa kena mengena peruntukan itu dengan keharmonian kaum,” kata Surendran dalam kenyataan media.

Beliau berkata, Najib dan pemimpin Umno harus berhenti menipu rakyat dengan menyatakan Akta Hasutan digunakan untuk mengekalkan keharmonian kaum.

“Ia adalah tindakan melampau apabila Akta Hasutan digunakan terhadap wakil rakyat seperti Haniza Talha yang hanya mempersoalkan peruntukan bagi pihak rakyat,” katanya.

Tiada ulasan: